e-PODPIS - podpis elektroniczny

W wybranych placówkach naszego Banku możesz odebrać zestaw do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego Szafir wydawanego przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A., czyli jednego z wiodących dostawców usług kwalifikowanych w Polsce.
W zestawie otrzymasz kwalifikowany certyfikat i kartę kryptograficzną oraz czytnik (jeśli go potrzebujesz). Dzięki nim podpiszesz dowolny dokument z mocą prawną równą podpisowi własnoręcznemu.
Jak zamówić zestaw
1) Zamów e-podpis online na stronie sklepu internetowego Szafir www.elektronicznypodpis.pl
• Nowy certyfikat
Możesz zamówić nowy zestaw podpisu elektronicznego w różnych konfiguracjach, wybierając rodzaj i okres ważności certyfikatu, model czytnika oraz opcje odbioru zamówionego zestawu
• Odnowienie certyfikatu
Możesz również zamówić odnowienie certyfikatu
2) Składając zamówienie, wskaż do odbioru jedną z naszych placówek
3) Odbierz swoje zamówienie w wybranej placówce naszego Banku
Gdzie możesz odebrać zestaw
Zestaw odbierzesz w jednej z poniżej wymienionych placówek naszego Banku:
• Oddział w Krakowie, 31-133 Kraków, ul. Dunajewskiego 7
• Filia nr 1, 31-910 Kraków, Os. Na Skarpie 35
• POK w Krakowie, 31-057 Kraków, ul. Kupa 2
• Filia w Jerzmanowicach, 32-048 Jerzmanowice, ul. Centralna 95
• Oddział w Dębicy, 39-200 Dębica, Rzeszowska 14
• Oddział w Jodłowniku, 34-620 Jodłownik 198
• Filia w Tymbarku, 34-650 Tymbark 215
• Filia w Bochni, 32-700 Bochnia, ul. Konstytucji 3 Maja 1c
• Oddział w Tarnowie, 33-100 Tarnów, ul. Kaczkowskiego 7
• Oddział w Wadowicach Górnych, 39-308 Wadowice Górne 143B
Kto może odebrać zestaw:
Zestawy wydajemy bez dodatkowych formalności wyłącznie osobie, której dane są umieszczone w certyfikacie. Do odbioru zestawu konieczne jest okazanie ważnego dokumentu tożsamości, podanego przez Ciebie w zamówieniu. Może to być wyłącznie dowód osobisty lub paszport.
Dlaczego warto korzystać z podpisu elektronicznego:
e-podpis sprawia, że pozornie skomplikowane operacje możesz załatwić w pełni zdalnie
i błyskawicznie, bez konieczności drukowania, skanowania czy wysyłania wrażliwych dokumentów pocztą tradycyjną. Kwalifikowany e-podpis od KIR gwarantuje zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa i zgodność z unijnym rozporządzeniem eIDAS, co sprawia, że podpisany dokument jest respektowany we wszystkich krajach członkowskich Unii Europejskiej.
Kwalifikowany podpis elektroniczny Szafir to:
• możliwość przesyłania dokumentów on line - deklaracje do ZUS, sprawozdania finansowe do Krajowego Rejestru Sądowego, Jednolite Pliki Kontrolne JPK (JPK), deklaracje podatkowe (e-Deklaracje), elektroniczna komunikacja z urzędami (e-wnioski)
• niezaprzeczalne potwierdzenie tożsamości – kwalifikowany e-podpis Szafir ma taką samą moc prawną jak podpis własnoręczny
• nienaruszalność danych przesyłanych drogą elektroniczną – podpisany dokument jest chroniony przed zmianami
• unikatowość podpisu – każdy kwalifikowany podpis elektroniczny jest inny dla danego dokumentu i ściśle powiązany z tym, dla którego został utworzony
• znakowanie czasem - potwierdzenie istnienia dokumentu w danej chwili przez nadanie mu tzw. daty pewnej.
Korzystając z e-podpisu eliminujesz zużycie papieru i dbasz o planetę
Więcej informacji o podpisie elektronicznym Szafir znajdziesz na www.kir.pl
